Bli pilot

Tynset Flyklubb har egen, godkjent flyskole.

Å lære å fly i Tynset Flyklubb, med Tynset Flyplass som base, er ikke alle forunt. Godt klubbmiljø, lite trafikk, god tilgang til fly, og sist men ikke minst, - dyktige instruktører, gjør at vi nesten garanterer deg at du vil trives som flyelev hos oss.

Teoriundervisningen er basert på et selvstudium og det finnes i dag to tilbydere av teorikurs til privatflygersertifikat i Norge:

Felles for begge er at undervisningen er nettbasert og prisene er forholdsvis like, så her er det litt smak og behag. Et godt tips er å snakke med klubbens skolesjef eller noen som nettopp har gjennomført utdanningen, om deres erfaringer.

Den praktiske flygingen

foregår med klubbens

Cessna 172N (LN-HOF)

Flygingen kan påbegynnes parallelt med at du leser teori. Før du kan fly opp må du ha gjennomført og bestått teorieksamen i samtlige 9 fag, men etter skolesjefens godkjenning kan du ta din første solo-time når du har et visst grunnlag i teorien.

64587443_2345259428852950_81930105164157
IMG_2624.jpg

Mer detaljert info

om hva som kreves for å ta flysertifikat vil du finne ved å besøke:

Dersom du er interessert i flyging, eller er nysgjerrig på om flysertifikat er noe for deg, setter vi veldig stor pris på å høre fra deg!

Skolesjef

Bjørn_Fossum_BW.jpg

Bjørn Fossum

Send oss gjerne en e-post for ytterligere informasjon.

Evt. kan du kontakte skolesjefen direkte for å avtale et møte eller en introduksjonstur.

Telefon: (+47) 924 53 210

post@tynsetflyklubb.no

Følg oss også på:

vipps null stress.png

For både oversikt og betaling av våre tjenester, klikk på ikonet eller søk #120970 i vipps, så finner du oss der.

For henvendelser angående feil eller rettelser på nettsiden:

E-post: webmaster@tynsetflyklubb.no